Data ostatniej aktualizacji: 19 marca 2020
  BIOLOGIA

Aktualności
O szkole
Kalendarz roku szkolnego
Kalendarz imprez i uroczystości
Oddział przedszkolny
Biblioteka szkolna
Kadra pedagogiczna
Plan lekcji
Rozkład dzwonków
Podręczniki
Koła zainteresowań
Dokumenty szkolne
Stołówka i obiady
Informacje dla uczniów
Informacje dla rodziców
Ciekawe strony
Twórczość uczniowska
Projekty
Kontakt

 

Drodzy uczniowie!
W związku z zaistniałą sytuacją chciałabym prosić Was o wykonanie pewnych zadań w domu.

 

KLASA 6

I temat: Płazy- kręgowce wodno- lądowe.  Po zapoznaniu się z tematem należy w zeszycie odpowiedzieć na pytania:
·         W jaki sposób płazy przystosowały się do życia w wodzie ?
·         W jaki sposób płazy przystosowały się do życia na lądzie?
·         Jak rozmnażają się płazy?
 
II temat: Przegląd i znaczenie płazów. Po zapoznaniu się z tematem należy odpowiedzieć na pytania:
·         Jakie płazy ogoniaste i bezogoniaste występują w Polsce?
·         Jakie znaczenie mają płazy?

Wszystkim życzę owocnej pracy. Do zobaczenia

KLASA 7

I temat: Budowa i działanie układu wydalniczego. Po zapoznaniu się z tematem należy wykonać w zeszycie notatkę odpowiadając na następujące pytania:
·         Za co odpowiedzialne są nerki?
·         Co to jest nefron?- budowa.
·         Jak powstaje mocz pierwotny i ostateczny?

II temat: Higiena i choroby układu wydalniczego. Po zapoznaniu się z tematem należy wykonać w zeszycie notatkę odpowiadając na następujące pytania:
·         Jak dbać o układ wydalniczy?
·         Choroby układu wydalniczego.
·         O jakich chorobach świadczy analiza moczu?

Wszystkim życzę owocnej pracy. Do zobaczenia

KLASA 8



Antagonistyczne zależności między populacjami: Konkurencja, Drapieżnictwo, Roślinożerność, Pasożytnictwo.
Analogicznie do przeczytanych tematów należy wykonać je w zeszycie ćwiczeń.

Wszystkim życzę owocnej pracy. Do zobaczenia